Wednesday 15 February 2012

Mencuba . . .

Aku masih depan laptop..Jam 6.09 a.m.ermm.aku msih mmbuka mata.sdgkan smua org dh lma dibuai mmpi yg indah,itulah rutin aku..pagi jadi siang,,,siang jadi malam,,,,aku masih lagi berjaga.esok mulalah jadi ZOMBIE..err..apa nk jdi lepas quick keja nie..hehe.apa yg aku nk cb post..entahlah...dah bulan Febuary tahun 2012.aku msih tertanya apakah aku mmpu hdup lagi lepas nie??hnya Allah sja tahu.ye...entahlah..dlm dri aku.setiap saat..aku mncuba utk jd mcm2.aku nk ubah life aku.taknak jd mcm dulu lagi.tp,knp msih gagal?apakah usaha aku tak cukup?kdg2 aku xkenal dri sndri.stiap mnusia ada kenangan manis & pahit buatnya.begitu jga aku.yg manis jdikan pedoman,yg phit jdikan pengajaran.tp ada jgk org terkilan dgn aku krn tak jdikan pahit itu sbg pgajaran.aku pn terkilan.y niza?come on niza!!! aku x mahu lgi jd mcm dulu.aku nk seperti org lain..mmpu kecapi bahagia.tp apakah kbahagiaan milik aku?huh...aku fed up dgn dunia ini yg penuh dgn hipokrasi.apa yg aku mmpu buat ialah menangis dalam hati...dunia oh dunia.knp msti ada hipokrasi?aku msih lgi trtnya.kdg2 bila aku dikhianati....apakah aku kejam?jahat?hnya Allah mmpu mnjawab..mungkin ya jga.sb stiap mnusia tk sempurna.begitu juga aku.ada juga ahli ilmuan yg berpendapat musibah itu datang krn dosa kamu yg lepas.tp,knp mesti bertubi-tubi???Ya Allah Ya Robbi...Aku tak kuat mana utk hadapi dugaan.ermm...ada juga yg berpndapat Allah takkan mguji hambanya jika hambanya itu tdk mmpu mghadapi..jika benar aku mmpu,semoga kesabaran,kekuatan dan ketabahan bersamaku..InsyaAllah.amin





p/s: semoga kesabaran bersamaku selamanya :)

No comments:

Post a Comment