Wednesday 7 March 2012

Ulek Banda....

Assalamualaikum..guys...apa mcm?ada baik ka?hehe..lama jgk tak bermesra kat blog nie.ermmm..actually mlaassss tahap gaban pnya.n post kali ini.Cer tgok tjuk atas tuh?apakah kalian tahu apa?haaa...ramai yg x tahu nie...first2 aku pn x tau..apa ke bnda la nie.tp bila diberitahu oleh Tuan Director..finally tahu jugak..hmmm...actualy aku dh ada job baru..hahaha...memandangkan skrg keja aku tnam anggur je dpn uma,so aku isikan sedikit msa la utk part time job ..boleh dikatakan hobby cek gak.hehe.aku bcita-cita utk mnjdi anak seni yg bisa mengeluarkan produk2 filem.hahha..so,sbg permulaan aku terlibat dgn teater dulu.hehe...dannn....skrip kedua aku selepas  Tiang Cengal Dinding Sayung iaitu Ulek Banda..ermm...kalau korg nk tahu Ulek Banda ialah sebuah permainan tradisional masyarakat melayu di negeri Kelantan.Permainan ni aku bleh kata mcm scary gak la..haha..sb ap?sb brmain dgn mantera... aku ialah mgsa kpd mereka yg digelar Juara utk mmbaca mntera n aku akan jd mcm org gilaaa...errrr tidakkkkkkkkkkk.buat ja apa nak buat..haha...nseb bdan...tp takpa..krn minat..aku redahhhh jer..huhu..aku akan mmbawa watak Puteri.errr...mcm x sesuai je..yerla..puteri?adoiii...mcm ayu je..haha..cek la rough.hehe...oh no.aku boleh kata skrip n watak hard jgk..sb kena bsilat...menari mak yong...mnyanyi..jd lembu..ohhhhhhhh tidak..hahahaha.aku redha!haha..dannn ermm..mesti ramai yg tak sgka..disebabkan aku akan trlibat dgn teater,so aku dpt col stu hari tu..kata en Bos aku kena guna nama pentas.warrr..apa tue?hehe...nama glamor..uwekk...aku tk blh guna nama asl..ssh t.hehe..so fkir pnya fkir pnya fkir...finally . Neeza Nazeera jgk la nama aku ats pentas nnti.jeng3..mcm lucu kan?haha...yg bst mmber aku kata aku amik nama da cma potong N je..kalau x jd Azeera..errr..kecoh je mkcik tu..apa-apa pn aku tetap aku cma nama je btukar.InsyaAllah..amin




apa-apa pun aku ucap thx a lot to the best bro, Khairol Azhar & the best director Murshid sb bgi aku peluang utk serlahkan bakat aku..seriously byk lagi aku perlu belajar & aku akan terus belajar.InsyaAllah,dgn berkat dan doa kalian semua...Oh yer,kepada yg berada di area Penang..Jemputlah ke Dewan Budaya,Usm,Penang utk myaksikan pmentasan Teater Pendek Ulek Banda lakonan aku dan pelakon-pelakon lain yg hebat yg akan berlangsung selama 3 hari berturut-turut iaitu pada  
19,20 dan 21 March 2012 jam 9 malam....see u there :D 






p/s: takut pun ada....lepas2 teater..esoknyer???result.....warrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.wish me luck k :D





No comments:

Post a Comment